Monday, April 28, 2014

Excursie de o zi din Bucuresti la Sinaia cu copilul de 6 luni

De cand a venit primavara m-am tot gandit la ideea de a face o scurta iesire la aer curat insa in acest an am avut si provocarea suplimentara de a lua copilul meu de 6 luni cu mine pentru prima data. Pe langa grijile legate de locul in masina - pentru un copil mic exista prejudecata ca trebuie sa iei practic toata casa cu tine - m-am gandit si cat de bine va suporta un drum de aproximativ 2 ore ce desparte centrul Bucurestiului de destinatia aleasa - Sinaia.


Totusi lucrurile nu au fost chiar asa de complicate, a fost per total o experienta foarte placuta. Pe langa vremea superba de Sambata (26 Apr 2014) traficul a fost liber si copilul a savurat din plin aerul curat de la munte si a fost foarte vesel acolo.

Plecarea din Bucuresti 

Am plecat din centrul Bucurestiului pe la 9 30 dimineata si dupa o mica oprire pentru cafea in Victoriei am luat-o spre autostrada. Traficul prin Bucuresti la acea ora este liber asa ca poti sa ajungi fara probleme la iesire. De curand avem de ales intre DN1 si noua autostrada A3 pentru acest drum, eu am zis sa incerc pentru prima data autostrada. Dureaza un pic mai mult sa ajungi la iesirea spre A3 insa traficul pe ea este foarte liber (cel putin asa era Sambata dimineata) asa ca poti merge cu 130 km/h aproape constant pana la Ploiesti - cand ai copil e bine insa sa mergi mai atent totusi. La iesirea din Bucuresti se vede un complex rezidential nou pe partea stanga, nu stiu exact cum se cheama insa arata spectaculos cladirile cu acoperis albastru care rasar din mijlocul campului.

Autostrada A3

Autostrada m-a impresionat placut - langa Bucuresti este o regiune cu 3 benzi, asfaltul este bun si trece prin niste zone de camp pustiu care mi se par mai spectaculoase decat localitatile de pe DN1. Poate ca nu ar trebui sa ma impresioneze calitatea asfaltului la o autostrada noua insa faptul ca inca nu s-a surpat si nu au aparut gropi in Romania este deja o performanta. Nu exista intr-adevar benzinarii insa pentru sub 100 de km de autostrada cred ca nu e o problema. Am ajuns la Ploiesti relativ repede -  a durat cam 1 ora de la piata Victoriei din Bucuresti pana la centura Ploiestiului.

Centru comercial Ploiesti

La capatul centurii Ploiestiului (spre Brasov) am facut un mic popas la un centru comercial in principal pentru a dezmorti copilul si a cumpara cateva provizii. Gasesti acolo cam tot ce iti poti dori - de la Hypermarketuri pana la magazine de haine si mancare. In Ploiesti exista un loc unde se pot face plimbari recreationale cu elicopterul, am facut asta acum vreo 2 ani si a fost extraordinar iar pretul este semnificativ mai mic decat cele cu decolare din Bucuresti.

Ploiesti - Sinaia

Am avut noroc in acea zi, drumul a fost liber si pana la Sinaia si in decurs de 40 de minute am ajuns acolo de la Ploiesti. Copilul s-a comportat exemplar in masina, a dormit majoritatea drumului si in rest nu a parut sa fie deranjat. Scaunele de copii insa mi se par extrem de incomode, sunt surprins ca a rezistat sa stea aproape 2 ore in el. Nici micile serpentine de pana la Sinaia nu par sa il deranjeze.

Sinaia - lucruri de facut

Pe langa traditionala plimbare pana la Peles si admirarea peisajelor naturale, unul din obiectivele mele favorite din Sinaia a fost Taverna Sarbului unde am fost de mai multe ori insa acum cand am revenit dupa mai multi ani nu mi s-au mai parut asa de speciali cum ii consideram pe vremuri. Ori mi-am schimbat eu gusturile ori au schimbat ei ceva, e greu de zis insa acum ce am mancat acolo mi s-a parut "ok", nu am mai ramas impresionat cum se intampla pe vremuri.

In Sinaia sunt multe locuri prin care te poti plimba si te poti incumeta si la drumetii pe munte, eventual pana la cota 1400 sau chiar 2000 daca te tin picioarele. Manastirea din Sinaia este de asemenea un loc frumos de vizitat. Per total poti sta aici 4-5 ore, cu tot cu o masa inclusa fara sa te plictisesti. Copilul a dormit mult datorita aerului oxigenat si in rest a parut foarte vesel. La Taverna Sarbului iti pot pune la dispozitie scaune pentru copii care te ajuta foarte mult.

Am vazut castelul Peles din exterior dupa ce nu mai fusesem acolo de cativa ani si am ramas placut surprins de faptul ca arata intr-adevar ca un obiectiv turistic european. Arata bine ingrijit, exista ghiduri audio in mai multe limbi si e plin de turisti straini.  

Intoarcerea acasa

Intoarcerea a fost lipsita de evenimente, am plecat in jur de ora 5 din Sinaia si am ajuns in Bucuresti la 7 30 fiindca am facut un popas de 30 de min la o benzinarie ca sa alimentam copilul cu lapte. Per total a fost o si superba si o recomand ca o excursie de o zi cu un copil mic. Noi nu am avut bagaje asa ca am putut incarca portbagajul cu caruciorul copilului si am mai avut 2 genti la indemana pe bancheta din fata.







 
  

1 comment:

  1. Ce descriere frumoasa! :) Sper sa mai ai ocazia sa povestesti multe drumetii alaturi de bebe in destinatii tot mai interesante.

    ReplyDelete